Bevers spotten en 6e etappe: Zeewolde naar Tull en ‘t Waal

20 juli 2019 - Tull en Het Waal, Nederland

Vrijdagavond gingen we, zoals verteld, bevers spotten. In eerste instantie zagen we niet veel bijzonders en vonden Abdon en Joannes het erg saai. Het eerste ‘leuke’ wat gebeurde was dat de motor ermee stopte omdat de schroef vol zat met waterplanten. Een aantal sterke mannen moest de praam toen vooruitduwen door aan de voorkant van de boot een stok in het water te duwen en dan naar de achterkant van de boot te lopen.

Terwijl we terugvoeren naar het startpunt (de motor deed het inmiddels weer) spotten we de ene bever naar de andere. (Zie video ‘Bever’ ergens op deze blog, het lukt niet om hem hier bij te voegen).

Vandaag begon het al te spetteren toen we vertrokken van de camping in Zeewolde. Dit werd er niet beter op waardoor we tegen de tijd dat we in Baarn aankwamen doorweekt waren.

166F969E-6AFC-4CAC-8C53-BBEDA303EE1ED7EDACE3-D41F-4E4F-9DF3-9CBA5F49260B

125CF2CE-C564-4AD1-A473-420E4EA88C34

Na het veerpont van eergisteren (zie etappe 4:Berghuizen naar Elburg) dachten we dat we nu alles qua pontjes gezien hadden, maar nee hoor, het werd nog gekker, want bij deze moesten we zelf de veerpont naar de overkant brengen!

B32BC8D7-2D7E-46E2-87F2-F0883C0800063AD1A201-9794-4E34-8D4F-80FE432AD501

In Baarn werd Joannes opgehaald door Frodo. Na ruim 360 km gefietst te hebben was het voor hem beter om uit te gaan rusten. In goed overleg hebben we besloten dat wij (Abdon en Brenda, we schrijven deze blog vanavond samen) doorgaan en proberen de fietstocht af te maken.

0FBE873C-206C-40C2-93CE-E667425EBAC8

Na een kopje warme chocolademelk met slagroom en een pecanbroodje gingen we verder. Toen we pauze hielden deden we een droog vest aan en reden we na geluncht te hebben weer verder tot we een ree zagen.

020FC68A-78DD-498C-B834-AD00B4EEB1B9

In Utrecht ging alles goed, maar in Nieuwegein verdwaalden we. Uiteindelijk is alles goed gekomen en zijn we veilig, na 83 km fietsen, op de camping van Fort WKU aangekomen.

We hadden de tent net op tijd opgezet, vlak voor het (weer!) ging regenen en onweren.

Morgen hebben we een rustdag. Dan komen Frodo en Joannes naar ons toe en gaan we andere leuke dingen doen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ina Klarenbeek:
    20 juli 2019
    Wat fijn om te horen dat de excursie dus eigenlijk wel erg leuk was!
    Super Joannes dat je zover gefietst hebt, rust lekker uit thuis! En Abdon en Brenda super dat jullie proberen de tocht af te maken, helemaal omdat het zulk slecht fietsweer was vandaag. Goede nacht gewenst en fijne dag morgen met z’n vieren!
  2. Oma:
    20 juli 2019
    Heb de hele dag aan jullie moeten denken, want hier regende het al om goed 8 uur en heeft de hele morgen geduurd s middags was het een paar uur droog en toen kregen we een bui vreselijk veel water onweer en hagel( het knettert hier zo hard bij dat water) heb hoe vaak gezegd die arme kinderen. Leuk dat je zoveelBevers hebt gezien en kan me indenken dat de jongens lol hadden dat ze voort gepunterd werden. Joannes heeft het heel lang volgehouden heel knap, doet hem menig grote niet na. Wat een ontzettend eind hebben jullie vandaag gefietst, zijn jullie nu niet heel erg moe,hoop dat jullie goed slapen kunnen. Goed dat je morgen een rustdag hebt, geniet ervan. Hoeveel km moeten jullie nu nog. Dikke knuffel van ons 😘😘 (mooie foto s)
  3. Brenda:
    20 juli 2019
    Hoi oma, de route is nu nog ongeveer 100 km. Als we dan nog naar huis fietsen, komt daar nog 50 km bij. Maar of we dat doen weten we nog niet.
  4. Nadia:
    20 juli 2019
    Ontzettend trots op jullie drietjes!! 😘
  5. Ardi van laarhoven:
    21 juli 2019
    Jammer dat Joannes het niet af heeft kunnen maken, maar toch een hele prestatie.
    Zo te lezen en te zien was het toch een geslaagde dag geweest ondanks de weersomstandigheden . Vandaag lekker een dagje rust, en leuke dingen doen, en dan toch maar snel naar huis komen want we missen jullie wel. Tot morgen
  6. Elsje:
    21 juli 2019
    Wij gaan niet weg, dus kan ik de blog elke dag volgen. Wat zijn jullie een heerlijke natuurmensen. Regen en wind deren niet en zelfs na het fietsen dingen doen is meer dan knap! Joannes hulde! Brenda en Abdon jullie zulle de stal ruiken de komende dagen. Ik ben helemaal verbaasd over de regen en zo iets. Hier is het vandaag mooi weer en gisteren viel het reuze mee. Maar als ik dit lees...!